اکانت بیزنسی اینستاگرام

اکانت بیزنسی اینستاگرام

اکانت بیزنسی اینستاگرام یا Business Profile قابلیتی عالی است که از سال ۲۰۱۶ در برنامه اینستاگرام فعال شده‌است. تا این سال افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا از فضای اینستاگرام برای کسب و کار استفاده می‌کردند. بنابراین چنین طرحی برای تجارت‌های اینستاگرامی برنامه‌ریزی و ایجاد شد تا بتوانند مدیریت بهتری روی پروفایل خود داشته باشند.

اگر شما هم دارای یک کسب و کار خاص  هستید و هنوز اکانت اینستاگرام خود را تجاری نکرده‌اید، دست به کار شوید.

اکانت بیزینسی اینستاگرام چیست ؟

اول از هر چیز باید در مورد اکانت تجاری توضیح بدهیم. اصلا این اکانت تجاری چیست و چه فایده‌ای دارد؟

Business Profile برای افرادی که قصد استفاده تجاری از اینستاگرام را دارند طراحی شده‌است و باعث می‌شود بتوانیم امکانات بیشتری نسبت به یک صفحه معمولی داشته باشیم.
این امکانات ویژه کمک می‌کنند تا تجارت رونق بیشتری بگیرد و اطلاعات و آمار مفیدی در اختیار صاحب پیج قرار می‌دهد. اگر تا به حال اکانت خود را تجاری نکرده‌اید و به دنبال روش‌هایی برای تبدیل حساب کاربری خود به Business Profile هستید. از ما مشاوره بخواهید.

چرا باید در Instagram یک بیزینس اکانت ایجاد کرد؟

سه ​​دلیل مهم برای ایجاد بیزینس اکانت ها در اینستاگرام : همیشه در دسترس بودن ،آنالیز و تبلیغات می باشد.

مزایا و معایب  اکانت تجاری (Business)

۱- افزایش راه های ارتباطی مثل گزینه Call ،Email و حتی آدرس وب سایت یا کانال تلگرام که می تواند به صورت لینک قرار بگیرد.

۲- امکاناتی که در استوری به شخص داده می شود. در بیزینس اکانت ها، اکانت هایی که بالای ۱۰ هزار فالور داشته باشند قادر هستند که در استوری خود از لینک مستقیم به هر وب سایتی که میخواهند استفاده کنند.

۳- نوشته خاکستری رنگی در زیر اسم پیج شما نمایش داده می شود که در زمان ساخت اکانت بیزینس می توانید دسته بندی شغلی خودتان را انتخاب کنید.

یک اکانت تجاری مزایای زیادی دارد؛ اما همیشه همه چیز کاملا بی عیب نیست. به طور مثال همین بیزنس اکانت هم معایبی دارد. البته معایب آن خیلی محدود است و مزایایی که دارد به معایب آن می‌ارزد.

اکانت تجاری، خصوصی (private) نمی‌شود

همانطور که می‌دانید، هر شخصی که یک پیج در اینستاگرام دارد، می‌تواند آن را به انتخاب خود عمومی یا خصوصی کند. اما اکانت‌های تجاری تنها به صورت عمومی هستند. همین موضوع به توسعه برند و شرکت کمک زیادی می‌کند. چون بهتر است که صفحه عمومی باشد و همه بتوانند محتویات آن را ببینند.

بیزینس اکانت اینستاگرام : عدم امکان اتصال حساب به چند اکانت فیسبوک

جالب است بدانید که یک حساب کاربری تجاری محدودیت دیگری هم دارد. همانطور که می‌دانید بهتر است که حساب‌های اینستاگرام و فیسبوک هر فرد خاص به هم متصل باشند. این مورد برای اکانت تجاری محدودیت دارد و نمی‌توان با چند حساب فیسبوک به یک پروفایل تجاری در اینستاگرام متصل شد. گرچه این امکان برای حساب‌های شخصی موردی ندارد.

برای ساخت بیزینس پیج یا بیزینس پروفایل در اینستاگرام چرا باید پیج فیسبوک داشت؟

کمپانی فیسبوک در آوریل ۲۰۱۲ با پرداخت مبلغ یک ملیون دلار، مالکیت اینستاگرام را به دست آورده است. اینستاگرام امروز یکی از زیر مجموعه های فیسبوک به حساب می‌آید و بسیاری از بسترهای هر دو سرویس اینستاگرام و فیسبوک با هم مشترک هستند. فیسبوک به عنوان کمپانی مادر اینستاگرام، تمام تلاش خود را کرده تا کسب و کارهای فعال در اینستاگرام را با خود همگام کند.

چطور در اینستاگرام بیزینس اکانت بسازیم؟

برای داشتن یک پیج بیزینس اینستاگرام، لازم است تا اقداماتی انجام دهید. اولین گام داشتن یک حساب کاربری عادی است. بعد از ورود به اپلیکیشن اینستاگرام وارد پیج خود شوید. در منوی بالای پیج خود، گزینه تنظیمات یا (Options) را انتخاب کنید. این بخش مربوط به تنظیمات حساب کاربری اینستاگرام شماست. با کمی اسکرول به سمت پایین روی گزینه «Switch to Business Profile» ضربه بزنید.

با این کار شما وارد مراحل تبدیل حساب کاربری خود به یک پیج بیزینسی شده اید. در ابتدا اینستاگرام ورود شما را به «Instagram Business Tools» خوش آمد و می‌گوید و برخی از امکانات ویژه اینستاگرام برای کسب و کارها را به شما گوشزد می‌کند. امکاناتی مثل قابلیت افزودن شماره تماس، ایمیل و مکان دقیق کسب و کار شما روی نقشه از جمله امکانات یک پروفایل بیزینسی در اینستاگرام است.

بعد از مشاهده پیغام های راهنما، از شما خواسته می‌شود تا یک پیج فیسبوک را به عنوان پیج کسب و کار خود انتخاب کنید. برای این کار لازم است تا با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی وارد حساب فیسبوک خود شوید و یک پیج فیسبوک را تحت مدیریت شما است را به حساب کاربری اینستاگرام خود متصل کنید. بعد از اتصال پیج اینستاگرام و فیسبوک خود، اطلاعات تکمیلی مثل ایمیل و شماره تماس از شما پرسیده می‌شود که پر کردن این قسمت‌ها برای شما اختیاری است. در صورتی که مکان مشخصی برای کسب و کار خود در پیج فیسبوک در نظر گرفته باشید. یک دکمه مسیر یاب به بالای پیج اینستاگرام شما اضافه خواهد شد.

با تبدیل پیج عادی به بیزینس پروفایل چه ویژگی‌هایی در اختیار شما قرار می‌گیرید؟

بعد از تبدیل یک پیج عادی اینستاگرام به یک بیزینش پیج، شما به تمامی ابزارهای مخصوص کسب و کار در اینستاگرام دسترسی پیدا خواهید کرد. علاوه بر دکمه های ارتباطی در بالای صفحه اینستاگرام، اطلاعات آماری دقیق و منحصر به فردی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در پایین هر پست قسمتی تحت عنوان «View Insight» اضافه خواهد شد که با مراجعه به این قسمت اطلاعات دقیق‌تری از از میزان تاثیرگذاری پست شما به نمایش در خواهد آمد. لیست کامل این اطلاعات به شرح زیر است:

  • تعداد لایک هر پست (این اطلاعات در پیج های عادی هم در دسترس است)
  • تعداد کامنت های دریافت شده برای هر پست (این اطلاعات برای پیج های عادی هم در دسترس است)
  • تعداد کسانی که پست شما ذخیره کرده اند
  • تعداد کسانی که بعد از مشاهده پست، به صفحه پروفایل شما مراجعه کرده اند
  • تعداد کسانی که بعد از مشاهده پست، شما را فالو کرده اند
  • درصد واکنش برانگیزی پست برای مخاطب

برای دیدن تعرفه طراحی سایت فروشگاهی و مشاوره با ما در ارتباط باشید.

ویژگی ها و امکانات اکانت بیزینس  اینستاگرام
  1. Impressions

    تعداد impressionها بیانگر آن است که تبلیغ شما به چه تعداد بر صفحه موبایل کاربران ظاهر شده است.

  2. Reach

    این داده آماری بیانگر آن است که چه تعداد کاربر یکتا حداقل یکی از پست‌های شما را دیده‌اند.

  3. Website Clicks

    اگر در پروفایل صفحه کسب‌وکار خود لینک قرار داده باشید، این داده آماری، تعداد دفعاتی که بر لینک شما کلیک شده است را نمایش می‌دهد.‌

  4. Profile Visits

    این داده آماری تعداد دفعاتی که پروفایل شما دیده شده است را مشخص می‌‌کند.

  5. Followers

    این قسمت تعداد فالوئرهایی که در هفته پیش به‌دست آورده‌اید و یا از دست داده‌اید و همچنین، میانگین زمان در روز که فالوئرهای شما از اینستاگرام استفاده می‌‌کنند را نشان می‌‌دهد که این اطلاعات برای برنامه‌ریزی پست‌های شما می‌تواند بسیار مفید باشد.

    با اکانت بیزینس اینستاگرام می توانید اطلاعات کاملی از فالوئرها داشته باشید. اطلاعاتی مانند اینکه از کدام کشور و شهر هستند و این که اکثر فالوئرهای شما در چه زمانی آنلاین هستند و اینستاگرام خود را چک می کنند. این اطلاعات ارزشمند به شما کمک می کند که در مورد نوع محتوا و زمان انتشار آن تصمیمات حساب شده ای بگیرید و بیشترین reach و engagement را داشته باشید.

اینستاگرام برای یک پست خاص چه داده‌های آماری در اختیار ما قرار می‌دهد؟

اگر می‌خواهید داده‌های آماری مربوط به یک پست خاص را بررسی کنید، باید بر آن پست کلیک کنید و سپس گزینه “View Insights” که در زیر عکس پدیدار می‌شود را انتخاب کنید.

در ادامه، داده‌های آماری که می‌توانید برای هر پست خود در صفحه پروفایل اینستاگرام دنبال کنید را معرفی می‌کنیم.

  1. Likes

    همان‌طور که می‌دانید این داده آماری، تعداد کاربرانی که پست شما را لایک کرده‌اند، مشخص می‌کند.

  2. Comments

    این  داده آماری نیز تعداد نظراتی که کاربران برای هر پست قرار داده‌اند را مشخص می‌کند.

  3. Saves

    این قسمت تعداد کاربران و یا اکانت‌های یکتا که پست شما را ذخیره و یا بر آیکون bookmark-like کلیک کرده‌اند را نشان می‌دهد.

  4. Actions

    این داده آماری تعداد کل فعالیت‌هایی (action) که کاربران با دیدن پست شما انجام داده‌اند را مشخص می‌کند. بازدید از پروفایل اینستاگرام شما، انجام دادن یک فعالیت مانند لایک، کلیک بر لینک وب‌سایت شما و یا فالو کردن شما از مواردی هستند که در این قسمت مشخص می‌شوند.

  5. Discovery

    این قسمت مشخص می‌کند که پست شما کجا دیده و یا پیدا شده است. همچنین، تعداد اکانت‌هایی که بعد از اولین بار که پست شما را دیدند، دیگر شما را فالو نمی‌کنند را تعیین می‌کند.

    این قسمت شامل معیارهایی برای impressionهای یک پست نیز است. این معیارها تعداد دفعاتی که پست شما از طریق یک جای خاص در اینستاگرام مانند صفحات شخصی کاربران، جست‌وجو، پروفایل شما، یک تگ موقعیت مکانی و یا یک هشتگ دیده شده است را نشان می‌دهد.

    داده آماری discovery همچنین اطلاعاتی در مورد Reach و اینکه چه تعداد کاربر یکتا پست شما را دیده‌اند، به شما ارائه می‌کند.

جمع‌بندی

تبدیل کردن پروفایل به یک اکانت تجاری فواید زیادی دارد. اگر دوست دارید کسب و کار خود را پیشرفت دهید و از این فضای عالی با میلیون‌ها کاربر ایرانی استفاده کنید، این قابلیت را از دست ندهید. غیر از آنکه از امکانات ویژه آن استفاده می‌کنید، می‌توانید بیوی زیباتر و حرفه‌ای‌تری هم داشته باشید.
در این مقاله سعی کردیم شمارا با اکانت بیزنسی اینستاگرام و مزایا و معایب و بخشی ازکارایی اکانت بیزنسی اینستاگرام آشنا کنیم.
حال شما بگویید. آیا تا به حال تجارتی را در اینستاگرام راه انداخته‌اید؟ تبدیل اکانت معمولی به بیزینس اکانت را تجربه کرده‌اید؟ از مزایای بیزینس پروفایل اینستاگرام استفاده کرده‌اید؟

همه این کارها را از ما بخواهید همین حالا فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

با سپاس از همراهی شما

از ما مشاوره بخواهید

4 + 1 = ?